Light Six

Tzvi Freeman

Both the Ancient Greeks and ancient Jews obsessed over wisdom, understanding, and knowledge. But here are six issues on which the Ancient Greeks and Jews disagreed:

  1. Intellect brought many Ancient Greek philosophers to realize that there is a supreme G‑d, which is Intellect. Jews live with only one G‑d, and He is beyond everything, including intellect.
  2. Intellect illuminates the good and the bad, life and death, but cannot tell you what you should choose.
    The Jewish G‑d tells us “choose life.”
  3. Aristotle understood that G‑d could not be concerned with us puny beings.
    The Jew feels G‑d’s concern for the cry of every small creature, finds His breath in every leaf of a tree and experiences His goodness in every drop of rain (…)

To read the full article:

chabad.org/jewish/Light-Six

Tanto los antiguos Griegos como los antiguos Judíos se obsesionaban con la sabiduría, la comprensión y el conocimiento. Pero aquí hay seis temas en los que los Griegos antiguos y los Judíos no estaban de acuerdo:

  1. El intelecto llevó a muchos filósofos Griegos antiguos a darse cuenta de que existe un Di-s supremo, que es el intelecto. Los Judíos viven con un solo Di-s, y Él está más allá de todo, incluido el intelecto.
  2. El intelecto ilumina lo bueno y lo malo, la vida y la muerte, pero no puede decirte qué debes elegir. El Di-s judío nos dice “elige la vida”.
  3. Aristóteles entendió que Di-s no podía preocuparse por nosotros, seres insignificantes.El Judío siente la preocupación de Di-s por el llanto de cada pequeña criatura, encuentra su aliento en cada hoja de un árbol y experimenta su bondad en cada gota de lluvia.
  4. Aristóteles entendió que el tiempo y el espacio siempre han sido, y todo es como es porque debe ser así. Los judíos saben que nada debe ser y que todo es posible, porque en el comienzo, Di-s creó los cielos y la tierra.
  5. Para los Griegos, las bellas ideas eran un fin en sí mismas. Para los Judíos, las bellas ideas son un medio para una vida hermosa como nuestro Creador nos hizo vivir.
  6. Los antiguos Griegos estaban seguros de que los Judíos se asimilarían a su cultura. Hoy, 2.157 años después, los judíos celebran Januca.

Shabbat, December 8, 2018

30 Kislev, 5779

Chanukah Day 6
Rosh Chodesh Tevet
To read the full article:

chabad.org/calendar/day

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s